Ankara'da henüz 4,5 ay önce açılan Mamak İlkokulu'nun kapatılma kararı velileri ve eğitim sendikalarını ayağa kaldırdı. Okul önünde eylem yapan veliler ve Eğitim Sen üyeleri, "Çocuklarımızın eğitim hakkını bina rantına feda ettirmeyeceğiz" diyerek karara karşı hukuki mücadele başlatacaklarını duyurdu.
VELİLER OKUL ÖNÜNDE TOPLANDI
Mamak İlkokulu'nun kapatılacağı haberinin duyulması üzerine veliler ve eğitim emekçileri okul binası önünde bir araya gelerek protesto gösterisi düzenledi. Çocukların sürekli okul değiştirmek zorunda kalmasının pedagojik açıdan ciddi sorunlar doğuracağını belirten veliler, şu sözlerle tepki gösterdi:
"Çoğunluğu Ali Kuşçu İlkokulu'ndan gelen 297 öğrenci ve 16 öğretmenle eğitime başlayan Mamak İlkokulu, bölgenin eğitim ihtiyacına önemli ölçüde yanıt vermiştir. Aradan yalnızca birkaç ay geçmişken okulun kapatılmasının gündeme gelmesi, eğitim planlamasının ciddiyetini sorgulatmaktadır."
"OKULU EL BİRLİĞİYLE AYAĞA KALDIRDIK, KAPATILMASINI İSTEMİYORUZ"
Okulun fiziki koşullarını iyileştirmek için öğretmenler ve okul yönetimiyle birlikte büyük emek harcadıklarını ifade eden veliler, "Bu okulu hep birlikte ayağa kaldırdık. Şimdi kapatılmasını istemiyoruz" diyerek tepkilerini dile getirdiler. Veliler, okulun açık kalması talebiyle hazırladıkları dilekçeleri okul idaresine teslim etti.
"4,5 AY ÖNCE AÇILAN OKUL NEDEN KAPATILIYOR?"
Basın açıklamasında konuşan Eğitim Sen Ankara 1 No'lu Şube Başkanı Mehmet Aydoğdu, okulun yalnızca 4,5 ay önce Milli Eğitim Bakanlığı'nın planlaması doğrultusunda açıldığını hatırlattı. Kapatma kararı için hiçbir bilimsel ya da pedagojik gerekçe sunulmadığını vurgulayan Aydoğdu, şunları söyledi:
"Çoğunluğu Ali Kuşçu İlkokulu'ndan gelen 297 öğrenci ve 16 öğretmenle eğitime başlayan Mamak İlkokulu, bölgenin eğitim ihtiyacına önemli ölçüde yanıt vermiştir. Aradan yalnızca birkaç ay geçmişken okulun kapatılmasının gündeme gelmesi, eğitim planlamasının ciddiyetini sorgulatmaktadır."
YÜZLERCE ÖĞRENCİ YENİDEN KALABALIK SINIFLARA MAHKUM OLACAK
Okulun kapatılması durumunda yüzlerce öğrencinin yeniden kalabalık sınıflarda eğitim görmek zorunda kalacağına dikkat çeken Aydoğdu, ikili öğretim uygulamalarının geri geleceğini, öğrencilerin alıştıkları okul ortamı ile öğretmenlerinden koparılacağını ve velilerin yeni mağduriyetler yaşayacağını belirterek karardan derhal dönülmesi çağrısında bulundu.