Van'ın Tuşba ilçesinde anaokulu öğrencileri, MEB'in "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare" projesi kapsamında atık malzemeleri geri dönüştürdü. Yıl boyunca plastik şişe, metal ve tahta gibi malzemelerle kıyafet, oyuncak ve dekoratif ürünler tasarlayan minikler, çalışmalarını "Van 2026 Çevre Fest" etkinliğinde sergiledi.
"GELECEK NESİLLERİ KORUMAYA ÇALIŞIYORUZ"
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Harun Kutlu, okullarda öğrencilerin sene boyunca yaptığı çalışmaları sergilediklerini belirterek amaçlarının gelecek nesilleri korumak ve sıfır atık konusunda erken yaşta bilinç oluşturmak olduğunu vurguladı.
2. 98 MİNİK ÖĞRENCİDEN SIFIR ATIK SEFERBERLİĞİ
Seyrantepe Anaokulu'nda eğitim gören 98 öğrenci, Van Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Daire Başkanlığı'nın da desteğiyle anlamlı bir çalışmaya imza attı. Minikler, ailelerinin yardımıyla eğitim öğretim yılının başından itibaren plastik şişe, kapak, metal, taş, poşet ve tahta gibi atık malzemeleri topladı.
ATIKLAR SANATA VE OYUNCAĞA DÖNÜŞTÜ
Toplanan geri dönüşüm malzemelerini öğretmenlerinin gözetiminde işleyen minik öğrenciler; kalemlik, saksı, oyuncak, süs eşyası ve çeşitli dekoratif ürünler hazırladı. Okul bahçesinde açılan sergide yer alan kıyafet ve tasarımlar, etkinliğe katılan ziyaretçiler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı.